torsdag 23. august 2007

Siste dag i soer-Amerika

Paa tide med nytt innlegg.

Sist jeg skrev ytret jeg oenske om aa vaare paa Copacabana de siste tre dagene. Slik gikk det ikke. Dagen etter reiste vi til Ihla Grande. Ihla Grande er ei oey noen timers kjoeretur soer for Rio. Det er ca 15.000 innbyggere paa oeya, men det er ingen biler og mange strender (naa har Kathrin kommet for aa hjelpe meg).

Vi opplevde oeya sammen med ei gruppe paa ca 30 personer. Informasjonen var stort sett paa spansk saa vi lo litt naar vi foelte vi burde det. Hoydepunket med turen var aa snorkle blant Pirayer. Det virket som Kathrin var reddere Pirayene enn Pirayene var redd Kathrin. Turen var bra, men for forste gang i Brasil var det ikke skyfri himmel. Jeg maatte til og med fram med paraplyen.

I gaar gjorde vi stort sett praktiske og kjedelige ting (shoppe, vaske klaer, kjoepe reiseboeker, sende kort, bestille buss til São Paulo og pumpe jern paa en lokal bolerbule). Saa naa har vi enda mer muskler.

I dag har vi kost oss i solen paa Copacabana. Saa naa er vi enda mer solgylne. Det er tydeligvis paa tide aa dra snart, for den lokale matplassen, folkene paa stranden og internettcafeen er paa hils med oss og vet hva vi skal há og at vi snakker haaploest portugisisk.

I morgen tidlig klokken 0500 reiser vi til São Paulo. Fra São Paulo tar vi taxi til flyplassen hvor vi tar ett nattfly til Afrika. Vi gleder oss til dyrene i Afrika. Spesielt giraffen. I Afrika skal vi igjen paa en organisert gruppetur saa da er vi i trygge hender. Da er det ingen grunn til aa engste seg lenger, men dere maa likevel lese bloggen. Kathrin skal feire bursdagen sin paa safárien. Jeg planlegger aa gi grátis strutseridningstime i presang. Vi blir i Afrika ei lita uke foer turen forhaapentilgvis fortsetter til oerkenen i Australia.

BK og Kathrin, Rio de Janeiro, 23 august

6 kommentarer:

pappa-mamma sa...

Hei igjen.
Klokken er nå 10.00 og jeg må ta en runde på bygda.
Sjekker alltid bloggen før jeg reiser ut. Kjekt å høre at dere holder humøret oppe og koser dere.
Betryggende at dere skal reise i Sørafrika med en gruppe.
Gratulerer Kahtrin med dagen. Forstår at den skal feires med strutseridning. Husk bare på at strutsen kan sparke hardt. Det gjelder å være høyere enn den. Den høyeste har de respekt for. Derfor lurer oppdretterne strutsene ved å bruke en piasavakost opp - ned og løfte den over strutsens hode.

Mobiltelefonen min minnet meg nettopp om bursdagen til Julie. Hun har sikkert lagt den inn selv. Hun regnet vel med at jeg hadde glemt dagen ellers.
Bestilte ab. på Dt til henne ut året. Hun ønsket seg det.

Skal innom Dyrnes og hente krabber.
50 stk , som må kokes, det blir dagens middag.

Ellers er Tveitavannet varmt, 20 grader, og det er herlig med en svømmetur etter jobben.



Birger

pappa-mamma sa...

pappa-mamma sa...
Hei igjen.
Klokken er nå 10.00 og jeg må ta en runde på bygda.
Sjekker alltid bloggen før jeg reiser ut. Kjekt å høre at dere holder humøret oppe og koser dere.
Betryggende at dere skal reise i Sørafrika med en gruppe.
Gratulerer Kahtrin med dagen. Forstår at den skal feires med strutseridning. Husk bare på at strutsen kan sparke hardt. Det gjelder å være høyere enn den. Den høyeste har de respekt for. Derfor lurer oppdretterne strutsene ved å bruke en piasavakost opp - ned og løfte den over strutsens hode.

Mobiltelefonen min minnet meg nettopp om bursdagen til Julie. Hun har sikkert lagt den inn selv. Hun regnet vel med at jeg hadde glemt dagen ellers.
Bestilte ab. på Dt til henne ut året. Hun ønsket seg det.

Skal innom Dyrnes og hente krabber.
50 stk , som må kokes, det blir dagens middag.

Ellers er Tveitavannet varmt, 20 grader, og det er herlig med en svømmetur etter jobben.
Birger

Unknown sa...

Hei igjen begge to.
Sjekka bloggen når eg kom på jobb i dag kl07:30. Kjekt å lesa nytt, men responsen måtte venta til rolegare tider på arbeid.
No kl15 lokal tid, er vel de i Sao Paulo, og snart på veg til flyplass og Afrika.

Leste gjennom dei siste vekene på bloggen her ein kveld. Imponerande, og veldig kjekt.

Det har vel ingen hensikt å orientera deg BK om utfallet av landskanpen, Norge-Argentina, men resultatet blei altså 2-1. Den Argentinske trenaren uttalte etter kampen at dei ikkje hadde tapt mot Norge, men mot Carew. Ingen kan vinna mot eit lag der han er med!!! Vel, vel, han om det.

Her ser ut til å bli den siste dagen som liknar sommar, på ei stund iallfall, så det er vel best å koma seg heim.
Det er meir plommer i hagen enn vi har hatt nokon gong, bøttevis!

God tur til Afrika!
Venter i spenning på nye reisebrev frå neste kontinent!
Ta fortsatt godt vare på kvarandre!
Og til deg Bjørn Kristian. Vi har berre deg å stola på når det gjeld ein fin bursdag for Kathrin 28.! Men det fiksar du glatt!

pappa

pappa-mamma sa...

Hei, begge to!
Takk for melding på mob. telefonen,Bjørn Kristian. Er så glad når dere har det kjekt.Reiseskildringene hiver vi oss over. Kommentarer leses også med stor interesse.
Jeg flatet ut i sola etter endt arbeidsuke. Herlig. Birger lokket med 20 grader i Tveidavannet, men han er jo en evig optimist.Skal prøve i kveld.Fint er det iallefall.
Gratulerer med dagen den 28.08, Kathrin.Syns forslaget om gratis strutseridetime var lite romantisk. Du må nok tenke mer. Julie er 25 år idag, men de er i Oslo.Marianne er frisk og i fin form. Men hun vil ikke røpe om det blir gutt eller jente.Har jo ingen betydning heller.
Vi koker krabber. Dere skulle vært her.
Ha det fortsatt godt. Jeg spiller "Vamp". De holder vel til midt imellom deres hjemsted?
Klem fra mamma.

margot sa...

Hei.
Så kjekt at de skriv om reiseruta dåkas.Då kan me følgje med, sånn litt i fantasien,iallfall.
Eg reiser til Trondheim i morgon, ein kjapp klubbtur.Har tatt fram litt varmare klær, for vermeldingane er ikkje av dei beste. DEt blir rart å vere i Tr.heim utan deg ,Kathrin.
Eg kan jo brife litt som "kjentmann". No skal eg sykle litt for å brenne litt kaloriar.
I gårkveld var eg hos Vigdis og plukka tytebær.Herleg. God tur til Afrika. Bekymringane våre er berre bevis på at me er glade i dåke. Me veit at de er dyktige på alle måtar.Ha ein god bursdag,Kathrin.
Helsing frå mamma.

Hilde sa...

Hei Kathrin
Gratulerer med dagen i går. Når du får dette er du kanskje i Australia?
Jeg kunne godt tenkt meg et opphold i passe sydlige strøk. Her har vi startet høsten med nattefrost. Vi pakker inn de blomstene vi er mest redde for i håp om å beholde dem noen uker til. Sommeren er så kort her. Vi får besøk fra Bergen hele neste uke og skal plukke bær, tyttebær og blåbær (dersom den tåler frostnatta).
Vi gleder oss til å få besøk av gromgutten og foreldrene.
Håper du hadde en fin fødselsdag i Afrika og ønsker dere god reise i Australia. Hilde