onsdag 15. august 2007

Foz do Iguaçu 2

Heisann

Blir saa glad naar det har kome nye kommentarar:)
Her gaar det berre bra. I dag har me vore paa den argentinske sida, i byen Puerto Iguazu. Byen kunne ikkje samanliknast med den Paraguianske sida. Den var ein fredeleg by med eit koseleg preg. BK fekk kjopt seg ei fotballskjorte med Maradona paa. Det tok dessverre si tid for meg aa komme inn i landet, men fekk aldri vite kva som var problemet... Informasjonen var mykje betre i Puerto Iguazu enn i der me bur. Massevis av informasjonskontor med masse alternative ting aa finne paa. Det virkar greiare aa komme seg videre herifraa. Me fann langdistansebussar til Chile og Rio som fekk oss til aa lure paa om fly var det beste... I bussen var det bra servering og seter som kunne leggast heilt flate som senger. aag veldig fristande ut:)

Kjekt aa hoeyre kva som skjer i Oslo. Godt de utforskar byens fasiliteter:) Akerselva er fint! I morgon skal me proeve aa komme oss til den store dammen ved fossefalla. Meir fagleg enn det kan det vel ikkje bli???

Haapar det staar bra til med alle heime. Lykke til med nytt arbeidsaar for dei som har starta paa det!!

I morgon ber det til Rio de Janeiro. Det blir spennande aa sjaa koss det er der!

Kathrin
Foz de Iguazu

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hei :)

Da har jeg omsider kommet meg inn på bloggen (hjalp å få adressen...) og har lest meg gjennom turen deres så langt. Så lenge som dere har vært på tur nå og med så mye opplevelser og flotte beskrivelser tok det sin tid, men det var moro og spennende å lese.

Fint å lese om så mange og eksotiske opplevelser når man selv har brukt ferien på avslapping hjemme i gamle, trygge Norge. Pluss noen dager i dyrepark i Sverige. Så masse kule dyr der, men blir jo ikke det samme som å se de i sine rette omgivelser. Uansett var det digg med ferie, blir uthvilt og oppladet av det.

Ble veldig inspirert til å reise på tur når jeg så Macchu Picchu-bildene dine på Facebook! Så fantastisk fint ut. Og reiselysten har igrunn ikke blitt noe mindre av å lese bloggen deres så har en bitteliten plan om noen uker i Sør-Amerika neste år. Etter endel klaging fra min side nå i sommer over at vi ikke kom oss til utlandet fordi Erik har så reiseangst så er han litt positiv til Sør-Amerikatur. Har jo vært i Brasil, Peru og Panama før så føler seg nok litt hjemme der så da går det visst an å reise ;) Også er det jo fjell der og da går det visst an. Skal få han til å lese bloggen deres så får han nok enda mer lyst når han ser hvor mye sykkelmuligheter det er der! (Skulle nesten tro dere var på treningsopphold til Birken så mye som dere sykler..)

Kos dere videre på tur. Gleder meg til å følge dere videre via bloggen.

Klem Else-Beate

pappa-mamma sa...

Hei igjen.

Bra dere har kommet dere bort fra Lima.
Dere merket naturligvis ikke noe til det som skjedde i Peru?
Det var ikke bra at BK klippet av alle krøllene, men Maradonna skjorta var sikker noe han bare måtte ha.
Det er kjekt at dere skriver så ofte, da slipper iallfall vi å bekymre oss for mye.

Birger

margot sa...

Hei!
Var glad de ikkje var i Lima lenger då eg høyrde nyhetene i dag tidleg. Kjekt at de skriv så ofte.
Eg har hatt ein god dag på jobb i dag. Positivt og spennande med ny sjef.Elles har eg betalt ein rekning for deg ,Kathrin. 15 kr. til bomringen i Bergen. I dag kom det rekning frå Fjellinjen. Litt dyrare,men eg greier den også.
God tur vidare. Kor lenge blir de i Brasil?
Mamma,Margot.

Unknown sa...

Hei igjen begge to!
Det var godt å lesa at de var ferdige med Peru, før eg fekk med meg jordskjelvmeldingane derifrå i dag.
Ruth Henny reiste til Haugesund i går, og her er det full fart i samband med skulestart.
Når det i tillegg er ausregn og kuling frå sørvest, er det definitivt slutt på sommarfølelsen i den grad vi har hatt noko slikt etter første veka i juli.

Ser fram til neste kapittel i resebrevet.
De skriv godt begge to! Kjekt lesestoff!

God tur vidare!

pappa

Roger sa...

Hei hei Sandstad, har vært innom og lest rapportene deres jevnlig - virker jo som en utrolig fin tur. Var som flere har nevnt her godt å vite at dere ikke var i nærheten av skjelvet! Hadde vel blitt litt vel faglig å oppleve NS 3491-12 "live" ;-) Har gjort unna ei og ei halv uke i ny jobb, og trives foreløpig godt. Sendte ny kontaktinfo på fellesadressen til anlegg - så du får ikke autoslette alle mailene du garantert har fått i løpet av permisjonen!
Dere får ha en fortsatt trivelig tur!!
Trasop

Ruth Henny sa...

Hei!
No har eg akkurat skrive masse som eg ikkje fekk lagt inn, feil passord eller navn eller noko sånt... Så her kjem ein litt kortare versjon.
Fekk sjokk når eg hørte om jordskjelvet! Måtte sjekke at dåke ikkje var i Lima fortsatt sjølv om eg egentlig visste det.
Har begynt på jobb no. Det var kjekt å møte alle igjen. Litt dumt for eg får ikkje permisjon heilt sånn eg hadde tenkt. Må ha ca to timar ekstra med elevar i alle fall fram til høstferien.
Er tidlig oppe i dag!
Før halv åtte og det er lørdag! Dette er ikkje normalt. Lurer på kva som holder på å skje. Kanskje eg begynner å bli voksen?
Sendte deg ein gave på facebook, K!
Det er filmfestival her no. Veldig kjekt! Skal på åpningsfilmen i dag, Tatt av kvinnen. Gler meg masse! Og gratis Bjørn Eidsvåg konsert på utescene i kveld. Håpar det går an å gå utan å bli våt. Regnar MASSE her for tida! Nyt veret der dåke er!
Gler meg til neste reisebrev!

Klem frå Ruth Henny
Haugesund

pappa-mamma sa...

Hei.
Jeg må visst sskrive litt jeg også. Det er så kjekt når det er nye epistler fra det store utland.
Det er lørdag morgen. Pappa er på stand. Tror ikke han hadde mye lyst.Jeg er ferdig med den første skoleuka.Koselig å treffe elever/kolleger igjen, men slitsomt før en kommer i orden.
Vi her nord har vel kommentert været ganske ofte, og det er med god grunn. Her er det høst. Regn, vind og 10 grader. Men inne er det iallefall varmere enn i Lima.
Julie kommer hjem fra Rhodos imorgem De har det godt og varmt der nede.
Håper dere har det fortsatt godt. Når går turen videre? Ble det buss?
Lykke til!
Klem fra mamma.