mandag 3. september 2007

Perth

Hei alle saman

Sidan sist rapport har me vore her i Perth. Det er ein kjempefin by som er svaert godt tilrettelagt for oss som ikkje kjoerer bil:) Alt er veldig enkelt i forhold til tidlegare land me har vore i. Eg kunne gjerne ha flytta hit. Me treng ikkje vere skeptiske til aa vere ute naar det er moerkt eingong! Deilig med litt frihet igjen.

I dag har me vore paa sykkeltur til nabobyen Freemantle. Det var ein flott tur i 27 grader og nesten berre medvind langs Swan river. Me fekk til og med auge paa delfinar i elva:) Nytt dyr paa lista;) Freemantle var ein kjempefin by! Koselege smaa gater med typisk australske hus bygd paa 1800-talet og mange gatekafear. Det var verdt turen. Byen er ein viktig havneby i Australia. Den stoerste severdigheten er visst det store fengselet dei hadde for fangar som blei sendt dit. Paa vegen heim igjen slappa me av paa hovedstranda utanfor Perth og fekk med oss solnedgang i det Indiske hav. Fint:)

Dette siste dag i Perth, saa lista til BK blir ikkje oppfylt. Ikkje lett aa faa til saaaa masse paa to dagar... I morgon skal me paa campingtur:) Me har laant oss campingbil og tenker aa koeyre til Sydney. Gler meg verkeleg til det! Har alltid hatt lyst paa campingbil! Planen for i morgon er aa koeyre soervestover og paa vegen skal me innom ein sandstein som ser ut som ei kjempeboelge (wawerock).

Skal proeve aa legge inn litt bilete etterkvart.

Kathrin
Perth

5 kommentarer:

Marianne sa...

Hei igjen. Jeg har hele tiden misunt dere og kjent reiselysten, men må si det toppet seg nå når dere skriver om Australia (Noen av de andre landene høres litt i skumleste laget ut for meg..) Og når dere endelig har kommet til et trygt "vestlig" land- hva gjør bror da?? Ønsker å oppsøke alle de farligste ting som finnes i det landet:-) Du er ikke verst. Så mamma hadde skrevet en liste over ting å gjøre i Sydney- mange gode forslag der. Tror jeg har gjort alt det.

Akkurat nå er jeg på Helleland på middag. BK og pappa er og fisker. Jeg låner pc, det er noe galt med min.

Er på full nedtelling nå. En måned igjen til termin. Men alt går bra, så jeg kan ikke klage.

God tur videre. Dere har en laaaang kjøretur foran dere. Håper dere har fått en god bil. Venter spent på neste rapport.

Klem- Marianne

margot sa...

Hei,hei!
Dette ser kjekt ut. Me er nok mange her heime som er litt misunnelege no. Men me unner dåke alt saman. Så godt at de kan slappe av og til og med gå ut om kvelden. Eg óg håpar de har fått ein god bil., og så lurer eg på om det er ørken mesteparten av vegen. Må nok inn på eit litt betre kart.
God tur vidare. Ser fram til nye brev og bilde.
Mamma

Unknown sa...

Hei igjen begge to!
På nett igjen etter nokre dagar på tur. Anne og eg har hatt ein fin langweekend i Berlin. Ikkje akkurat så eksotisk som Sørafrika og Australia, men ein veldig spennande by.
Ser de har endra litt på planane ettersom de reiser mot Sydney allerede etter tre dagar.
På tur i Australia med campingbil høyrest veldig kjekt ut. Håpar de får ein flott og avslappande tur.
Helser frå Anne.

pappa

pappa-mamma sa...

Hei!
Får skrive noen ord før jeg kryper til køys. Koselig å høre fra Perth. Nå er dere vel underveis til Sydney som skal være en fantastisk by.Glad dere har kommet dere fra Mellom-Amerika. Der er det mange naturkatastrofer for tiden, er det ikke jordskjelv så er det orkaner. Kanskje egoistisk å tenke mest på dere som tross alt sikkert bodde på trygge steder i forhold til den vesentlige del av lokalbefolkningen. Men Australia virker utvilsomt tryggere. Hvor du har fått genene til å oppsøke litt småfarlige aktiviteter skjønner jeg ikke Bjørn Kristian. Iallefall ikke fra min side. Men jeg er glad dere slapper av, opplever mye og får utvidet horisonten og forståelsen av hvor priviligerte vi tross alt er her nord.
God tur videre.Hils kenguruene og Aboriginerne.
Klem fra mamma.

Unknown sa...

Hei BK!!
Jeg sitter med haka ned på knærne full av missunnelse! Dere er jammen tøffe! Guri for noen opplevelser!
Har ikke lest gjennom alt, mye skumlesing når jeg så dette først nå idag!
Bernt hilser og sier hei fra sofaen her i Sandnes!
Masse lykke til begge to!!
Gleder meg til flere reisebrev!
Klemmer Bjørg!