tirsdag 25. september 2007

Lister

Foreloepige lister

BK og Kathrins topp 10 opplevelser:

  • Sykkeltur i og ved den hellige dal med Inkasermoni som hoydepunkt
  • Machu Picchu
  • Great barrier reef
  • Biltur i Australia
  • Snorkling og Kajakkpadling i Puerto Viejo
  • Kristusstatuen og sukkertoppen
  • Hoppe i fallskjerm
  • Biltur i Costa Rica
  • Copacabana
  • Iguaçu fallene

BK og Kathrin sin topp 10 liste av besoekte land:

  • Peru
  • Soer Afrika, Costa Rica, Brasil og Australia (delt andre)
  • Guatamala
  • Honduras
  • USA
  • Paraguay
  • Argentina

BK topp 3 byer:

  • Rio
  • Perth
  • Sydney

Kathrin topp 5 byer:

  • Perth
  • Rio
  • Sydney
  • Cusco
  • Tanunda

2 kommentarer:

pappa-mamma sa...

Hei Bjørn Kristian og Kathrin!
Har med interesse lest rapporten om reisen fra Perth til Cairns. Men mine dårlige kart gjorde det ikke mulig å lokalisere bensinstasjoner mellom Perth og Adelaide. Var forbauset over at dere var så imponert over Perth. Er også imponert over fallskjerm-hoppingen. En snorkletur på verdens største korallrev er heller ikke av veien.
New Zealand skal ha den eneste fuglen i verden som ikke kan fly, men jeg husker ikke navnet.
Leser forresten at Fiji-beboerne skal ha krøllete hår.
jeg syns dere har valgt en eventyrlig, variert og spennende reiserute.
Jeg er frisk og har egentlig ingen plager.Drar til Oslo 26.09 til Ingrids begravelse. Bor i hennes hus sammen med Sidsel til søndag. Jeg må si som bruden: Jeg både gleder og gruer meg.
Ha en fortsatt god reise.

P.S. Leste i siste TU (teknisk ukeblad) at Sweco Grøner hadde kjøpt ennå et lite selskap på Lillehammer, og har nå, som Norges femte største rådgivningsselskap 575 ansatte.
Hilsen morfar.

pappa-mamma sa...

Hei.
Ute skinner sola og det er en flott høstdag. Må nok ut å gå etterpå.
Kjekt å lese oppdaterte rangeringslister. Litt overrasket at ikke dyrelivet i Sør Afrika er med. Også at Perth var så populær. Trodde igrunnen at det var en litt bortgjemt, "kjedelig" by.
Etter det dere har skrevet, frister det veldig å dra til Australia. Der virker det trygt og ukomplisert for oss som ikke er så tøffe og reisevante som dere.
I uke 41 har vi høstferie. Gleder meg. selv om jeg egentlig har det veldig greit på jobb. Stort sett greie unger og supre kolleger.
Lørdag skal vi i 50-årsdag til Tove Gya. Stort selskap på landbrukssenteret. Døtrerne hennes kalte oss svigerforeldre til de ble 10 år, men du kan visst ta det helt med ro, Kathrin.
Håper dere har litt varme klær med dere til New Zealand, for der er det ikke helt varmt ifølge Internett. Fiji er bedre.
God tur videre! Julie er hos Marianne idag.Skal sikkert hilse.
Klem fra Inger Helene