onsdag 3. oktober 2007

Onkel

For en hyggelig nyhet. Holdt nesten paa aa begynne aa grine naar jeg fikk hoere det. Dere maa gratulere Marianne masse med jenta og saa maa det hilses fra en stolt onkel og filletante. Fikk litt hjemlengsel naar jeg fikk hoere den nyheten.

Vi er i Fiji naa. Har ikke mobildekning og svaart lite tilgjengelig internet saa beklager korte og sjeldne oppdateringer. Vi har det topp her. Reiser fra Fiji til Rarotonga 06.10. Tiden gaar fort den. Det naarmer seg hjemreisen som er 29.10.

Ellers maa vi gratulere Ingerid som har kommet seg til rett side av byen. Har du kjoept leiligheten? Vi har allerede begynt aa glede oss til innflyttningsfesten.

Vi skal beskrive hva som har skjedd de siste dagene naar vi faar bedre tid. Ogsaa New Zealand skal utvides. Saa det er bare aa glede seg Ingerid.

Hilsen Onkel BK og filletante Kathrin

6 kommentarer:

margot sa...

Hei, og gratulerer, til deg BK som onkel og dykk i Egersund (var det feil?) og på Helleland , henholdsvis som foreldre og besteforeldre. Det å bli besteforeldre er visst like fantastisk som det å bli foreldre.
Så var det kjekt med livstegn frå Fiji. Det einaste eg veit om øyane er at mange sjøfolk har busett seg der.Då må det vel vere eit paradis.
Så de kan kanskje dumpe bort i nordmenn der. her har vi strålande haustver, heilt fantastisk feriever.
Skal ein rask tur til R.H. i dag. Laurdag blir det bursdagsfeiring hos Hanna.
Kos dåke på Fiji og Rarotonga. Gler meg til neste brev , og til de er heime igjen.
Margot.

pappa-mamma sa...

Hei.
Det er lørdag morgen og høstferie en uke framover. Herlig.I tillegg skinner sola og jeg er helt alene. Birger er på Moi på elgjakt, men kommer hjem i kveld.Alltid spennende om de har fått noe.
Men ukas høydepunkt har jo vært Maria.Jeg har vært i Stavanger 2 dager- og helt objektivt; hun er verdens skjønneste baby. Langt svart hår og bollekinn. Dere kan glede dere til å hilse på henne. Det blir nok sjefen i familien lang tid framover.
Takk for koselig hilsen, Margot. Du har noe å glede deg til. Det stemmer med Helleland og Egersund.
Og til dere to reisende. Kos dere på Stillehavsøyene før dere drar videre til neste kontinent.
Ellers var det veldig hyggelig å lese kommentaren fra "Blomster- Finn". Jeg lo godt da.
Klem fra en stolt mormor (uff, plutselig følte jeg meg litt gammel, og det er jeg jo ikke???)

Ruth Henny sa...

Hei på dåke!!

Gratulerer med onkelstatus, BK! Det må vere heilt spesielt.
Tusen takk for kort, Kathrin! Og for telefonsamtale! Det var VELDIG kjekt å snakka med deg igjen!!
Og tusen takk for bursdagshelsing frå dåke på bloggen, og frå deg,Inger-Helene! Det var kjekt!
Ja, no er den store dagen over. Det blei ein veldig kjekk fest. Me som holdt ut lengst var ikkje heime før i seks-tida... Og dagen etter var det opprydning. Linda var her heldigvis heilt til Tirsdag, så ho var veldig god hjelp!
Har ikkje rukke å tenke over at eg er 30 enda, men no har eg endelig høstferie, så eg skal tenke litt no ;-)
No har mamma vore her nokon dagar. Ho reiste i dag. Me var og åt frukost hos Åshild i dag. Det var koselig. Victor er jo berre heilt utruleg søt! Full fart heile tida, og blid og glad heile tida. Ingen sure miner der nei, virkar som han syns alt er gøy, både å springe og å dette. Fascinerande!
Det er veldig bra med ferie! Har satt i gand med storopprydning her. Du kjenner jo meg, Kathrin! Så no skal det kastast og sorterast :-) Og maling av rommet oppe skal eg gjere. Får besøk av Susanne i kveld. Me skal ha taco, og kanskje ta ein tur ut etterpå. Får sjå kor langt me kjem :-) Ellers har eg fem DVD-ar her som eg har kjøpt i løpet av høsten og ikkje sett enda, så det er jo også ein mulighet :-)

pappa-mamma sa...

Hei.
God jenta vår (Maria skal hun hete) spiser og legger på seg. Hun er helt lik deg Bk, vil ha kos og melk i ett kjør.Utseende finner de likt alle, alt hvem som ser. mye hår har hun.
Vil du se bilde av vidunderet kan du gå inn på adressen:http://www.senterpartiet.no/category9981.html
Ellers la jeg merke til at du kaller dere onkel og filletante.
Da forvente vi bryllup når paret ankommer Norge igjen?
Nå skin sola, og vi vil på tur med haldis og Alf. Det blir garantert mye barnebarn snakk på turen.

Birger.

Unknown sa...

Hei igjen begge to!
Lenge sidan sist vi var på bloggen.
Hadde ikkje planlagt å ta fri i haustferien, men så fann vi ut at dette var ein gylden anledning til å ta ein tur til Ytterøya, til mor. Ho er ikkje særleg sprek, men ho gerier dei daglege gjeremål, så vidt.
Ikkje rart at tida går fort når heile dagen går med til å stå opp, kle på seg, laga mat, ete, kle av og leggja seg.
Vi er glade vi tok turen, sjøl om Ruth Henny må venta litt på besøk. Var innom Randi på veg nord, og Hilde på veg sør. Skal helsa så mykje til jordomseglarane frå alle.
Gratrulerer så mykje med jenta, barnebarnet. Slikt er jo ein fantastisk begivenhet. La merke til samme detaljen som Birger, onkel og filletante. Ja, då er det vel meir feiring i vente!!??

Er Fidji og Raratonga så spennande som dei drøymebilda vi har av livet på ei stillehavsøy?

Venter i spenning på nye reisebrev. God tur vidare!
Hilser frå Anne.

Pappa

Olav sa...

Det er vel stor stas å bli onkel BK?! Gratulerer så mye til hele familien!!

Det skal bli kjekt å få høre i fra turen når dere kommer hjem, dere har opplevd utrolig mye spennende!

Til Dere sydhavsferierende kan jeg opplyse om at det er meldt snø i høyereliggende områder av Oslo i (for eksempel på Ullern) i morgen, sikkerten en fjern tanke i det klimaet dere slapper av i!

Ellers preges nyhetsbildet av at Brann etter alle solemerker ser ut til å bli seriemestere..

Ha en fortsatt fin tur!
Hilser i fra Tonje!
Olav